4 Temmuz 2014 Cuma

Parfe | Sütlü Tatlı

Öncelikle herkeze hayırlı ramazanlar diliyorum.
Bu gün dikiş yada diy postu yerine yemek yazısı var. Bloğumda ufak değişiklikler yaparak farklı yayınlara da yer vermek istedim.

Aylardan ramazan olunca uzmanların da söylediği gibi iftarda hafif tatlılar tercih edilmeli.Bence sütlü tatlılar herzaman için ideal bir tercih.


Malzemeler;
100 gr. tereyağ
1 çay bardağı toz şeker
1,5 çay bardağı un
3,5 su bardağı süt
Tabanı için ; bir kaç tane kedi dili
               sütlü granül kahve
Üzeri için ; çikolata sos

Unu tereyağında hafif kavuruyorum,süt ve şekeri ilave edip muhallebi kıvamı alana dek pişiriyorum.
Kaselerin dibine sütlü kahve ile ıslattığım kedi dillerini koyup,üzerine pişirdiğim muhallebiyi döküyorum. Biraz soğuyunca da çikolata sos döküyorum.Buzdolabında bir kaç saat bekletip afiyetle yiyiyoruz :) 



  • Kedi dili yerine bisküvi yada kalan keklerinizi de kullanabilirsiniz.
  • Ben sos olara dr.oetker'in pişirilmeyen çikolata sosunu kullanıyorum, tadı inanılmaz güzel ve yapımıda çok pratik denemeyenler için tavsiye ederim.








10 yorum:

  1. canım bunu deneyeceğim ellerine sağlık hayırlı ramazanlar .

    YanıtlaSil
  2. Tatlı deme. Koşuya başladım başlayalı yiyorum kendşimi alamıyorum

    YanıtlaSil
  3. Hem hafif hem lezzetli, nefis görünüyor. Çocuklar da sevmiştir. Ellerine sağlık canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklar özellikle bayılıyor :) Teşekkürler

      Sil
  4. Canım ne güzel hem hafif hem de pratik bir tarif! senin tariflerine yemeklerine bayılıyorum biliyosun. Kesinlikle böyle tarifler yayınlamalısın ben şahsen çok örnek alıyorum senden:)))) ellerine sağlık!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok teşekkür ederim senin yaptıklarında çok lezzetli oluyor.

      Sil
  5. Afiyet olsun ne kadar hafif bir tatlı, hem de pratik kurtarıcı bu tarifler;)) eline sağlık canım. Pişirilmeden hazırlanan soslar benim de favorim;) görüntü de çok hoş;).

    YanıtlaSil
  6. Harika görünüyor . Ellerinize sağlık :)
    Sizi takibe aldım, bende bloguma beklerim ..
    http://yagmur-serhats.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil